sab-in-thailand.reismee.nl

Koh Samui

Dag 10

Bye Bye Chiang Mai, hello Koh Samui. Nou, een hele reis om daar te komen. Eerst een binnenlandse vlucht van Chiang Mai - Bangkok. Bangkok - Surat Thani. Dan 1,5 uur met de bus, vervolgens nog 1,5 uur met de ferry naar Koh Samui en tot slot met een shuttlebusje naar het hostel. Een hele dag reizen dus maar ik ben er! Onderweg Christos uit Duitsland ontmoet. Samen met Michel uit Duitsland die hij in Bangkok heeft leren kennen, hebben we 's avonds een hapje gegeten en zijn daarna langs het uitgaans gedeelte gelopen. Uiteindelijk zijn we beland aan het strand bij een feestje van een beachclub.

Dag 11

Christos vroeg me of ik ook een scooter ging huren om het eiland te verkennen. Hij stelde anders voor om samen één scooter te huren. Na twijfelen ben ik er toch mee ingestemd. Dit omdat dit de goedkoopste, makkelijkste en schijnbaar leukste manier is om hier rond te toeren. Het grote nadeel is alleen dat mocht je een ongeval krijgen, ik niet verzekerd ben aangezien een scooter hier een motor is en ik hier dus geen rijbewijs voor heb. Christos is politie agent en heb daar maar een beetje op vertrouwd haha. Gelukkig is alles goed gegaan en hebben we beiden rustig gereden. Het verkeer is hier heel chaotisch; er wordt zowel links als rechts ingehaald en scooters schieten overal tussendoor... spannend! We naar een viewpoint gereden, naar Lamai beach waar we aan het strand hebben gelegen en gezwommen. Hierna zijn we naar de beroemde rocks geweest (stenen in de vorm van het mannelijke en vrouwelijke geslachtsdeel en tot slot nog bij een tempel gaan kijken. 's Avonds weer met Michel gegeten en daarna op stap gegaan. Het hostel waar ik verblijf, ligt midden in het uitgaansgedeelte, dus ik sta 's avonds gelijk in het 'Thaise Stratum'. Het is hier in Thailand alleen 10 keer gekker. Bij iedere tent staan proppes en je ziet veel ladyboys. Daarnaast lijkt iedere kroeg een wedstrijd te houden wie de hardste muziek kan draaien.

Dag 12

Vandaag zijn Christos en ik weer op pad gegaan met de scooter. We zijn naar Big Buddha geweest (super groot gouden Buddhabeeld en vieuwpoint en hierna naar een tempel gegaan. Daar begon het super hard te regenen en hebben we zo'n 2 uur geschuild. Toen het minder hard regende, zijn we weer vertrokken. Goed opletten dus onderweg en rustig rijden aangezien wij de wegen niet kennen. Voor ons ging een Thai met zijn scooter onderuit en we zagen een auto helemaal in de prak liggen in een bocht. We moesten een flinke tocht afleggen naar de watervallen. Helaas was de mooiste waterval gesloten. Het hek stond nog voor de helft open en we zijn er stiekem ingelopen om wat foto's te maken van het deel van de waterval wat we konden zien. Bij terugkomst met Michel afgesproken om ergens een hapje te eten. Hierna zijn we naar een beachparty gegaan.

Nel

Ontspanning na een lange reis. Benieuwd naar je volgende avontuur. ????

Rob

Heb al je verhalen met heel veel plezier gelezen. Je kan zo reisverhalen gaan schrijven.

Benieuwd naar je volgende verhalen.

Liefs Rob

Henrike

Met plezier je verhalen weer gelezen. Wat een mooie ervaring is deze reis. Geniet maar weer verder!

Nel

Ja, dat is echt weer een avontuur! Scooter rijden! Geweldig ?
En nu weer verder! Ben benieuwd. ❤️??

Ivonne

Bewaar je de foto's voor een foto avondje Sabine? Ook leuk!! Count me in!! xxx