sab-in-thailand.reismee.nl

Bangkok

Dag 2

De vlucht vanuit Finland naar Bangkok ging prima. Ik zat naast een moeder en haar zoontje uit Nederland en we hebben gezellig gekletst. Daarnaast kwamen we tot de conclusie dat de wijn wel erg lekker was

Na de douane ben ik geld gaan wisselen en heb ik voor de komende 3 weken een Thaise simkaart laten installeren op mijn telefoon; super handig en het is ook nog eens goedkoop! Hierna was het even zoeken waar de shuttlebus naar Khao San Road (backpackersstraat) als stopplaats vertrok. De Thai is super vriendelijk en met wat hulp had ik het zo gevonden. Een busritje van ongeveer een uur. Een hele bezienswaardigheid dat chaotische verkeer op de weg.

Bij Rambuttri Village heb ik mijn eerste nacht geboekt. Lekker even gerust en niet langer dan 1,5 uur geslapen (anders heb ik vannacht een probleem) en daarna op pad gegaan. De straat waar het hotel in ligt is super gezellig met allemaal eettentjes en barretjes en er heerst een relaxte sfeer. Hierna naar Khao San Road gelopen. Wat een indrukken allemaal daar! Eén en al drukte, gekte maar ook gezelligheid. Veel streetfoodkarren, supermarktjes en kooplieden die je natuurlijk van alles proberen aan te smeren. Ik heb Pad Thai met kip gegeten, super lekker en je krijgt een groot bord voor weinig geld. Ik kreeg het niet eens op allemaal. Ook lopen ze hier rond met gefrituurde schorpioenen, sprinkhanen en andere beesten No way dat ik dat ga proberen haha! Hierna nog een biertje gedronken en rustig teruggelopen naar het hotel. Erg gezellig en leuk om alle bedrijvigheid op de avond te zien.

Dag 3

Prima geslapen vannacht en vanmorgen rustig ontbeten en mijn spullen ingepakt. Mijn camera had helaas een probleempje: ik kon de foto's niet bekijken, probleem met de kaart. Na enig frutselen deed alles het gelukkig weer. Hierna op pad gegaan. Ik wilde lopend naar een tempel gaan. Met de app Maps.me kun je de kaart van Thailand downloaden en die navigeert je prima naar waar je naartoe wilt. Al snel werd ik aangesproken en oepsie... ik werd gelijk afgezet (30 dollar i.p.v. 30 bath wat achteraf ook wel heel erg weinig was voor een rondtour) pech! Had ik maar beter op moeten letten. Wel naar een grote gouden Budha geweest en langs een tourist office waar ik een hostel en jungletrekking heb geboekt in Chiang Mai en een binnenlandse vlucht naar Surat Thani. Hierna naar Grand Palace. Dat is een enorme toeristische trekpleister en ontzettend druk. De drukte en de warmte (heel erg benauwd) bij elkaar overweldigde me op dat moment teveel zodat ik besloot om terug naar het hotel te lopen. Aan het einde van mijn vakantie ben ik ook weer in Bangkok dus bezoek het dan wel. Op de terugweg door Khao San Road gelopen en in de schaduw naar een Thaise boxtrainig gekeken. Hierna mijn tas opgehaald en met de taxi naar het Hua Lamphong treinstation gereden waar ik de nachttrein pak naar Chiang Mai.

Reacties

Reacties

Nel

Hoi moppie,
Een verdiende vakantie na een jaar hard werken en studeren!
Wat een avontuur! En dat in je uppie! Super gaaf! Ik lees met veel plezier je verhalen! Geniet met volle teugen!
Liefs ? een knuffel ?en een dikke kus ?!
LOVE YOU. ?❤️ mama

Charon

Jawel Sab... Je bent nu in Thailand... Dan moet je wel echt wat gefrituurde insecten eten ?!! Gewoon.... Omdat je daar nu bent!! Smakelijk?

Henrike

Heey tante Sab,

Wat een leuke blog en gezellig om je zo te kunnen volgen. Hier in Zuid-Limburg eten ze vlaaien, doen we niet moeilijk over. Moet jij ook niet moeilijk doen over die insecten. ... kusss en geniet lekker daarzo

Myrthe

Wauw! Wat een avontuur en zo stoer zo in je eentje. Lekker genieten en ik ben benieuwd naar de rest van je verhalen! Xx

Jessy

Gaaf sab! Vind het nog steeds stoer dat je dit allemaal alleen doet Geniet er van!! X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!